Am fost la Registrul Auto Roman si nu vreau sa mai merg curand

Am fost la Registrul Auto Roman si nu vreau sa mai merg curand

0 Flares Facebook 0 Twitter 0 Google+ 0 0 Flares ×

Ieri am avut parte de o experienta neplacuta la RAR. Un prieten foarte bun m-a rugat sa-l ajut sa-si faca ITP-ul. Pentru ca el se simte “invincibil” all the time, a mers cu el expirat si bineinteles ca a luat amenda.

Legea este in felul urmator: poti merge cu ITP-ul expirat atata timp cat nu te opreste “garcea”. Daca ai avut placerea sa te opreasca domnul politist beneficiezi de o amenda de 1125 Ron si de 15 zile dovada ca sa poti face verificarea doar la Registrul Auto Roman.

Si aici incepe distractia:

1) Suni sa faci programare, dar nu este nici un loc liber in urmatoarele 15 zile la sediile din Bucuresti.

2) Expira dovada si trebuie sa transporti masina pe platforma. LOGIC!!

3) Ai facut ITP-ul, e totul ok? Dar nu poti pleca cu masina de la RAR. Trebuie sa o transporti din nou cu platforma deoarece nu ai talon. Talonul este la politie si trebuie sa-l recuperezi ca sa circuli in legalitate.

Alte drumuri, alte cozi, alta pierdere de timp complet inutila.

 

De ce nu putem face in 2016 toate lucrurile intr-un singur loc, la un singur ghiseu si efectiv la o singura coada?!?!?!?!?

 

Trecand mai departe in poveste si gandindu-ma, deh… a gresit, a uitat, e un imprastiat si prostia se plateste revenim la subiectul articolului: RAR ROMANIA.

Aceasta institutie INFECTA functioneaza cam asa:

1) Suni, faci o programare si iti da un interval de 30 de minute( trebuie sa ajungi cu masina intre 12:00 si 12:30). Ai ajuns in timp util intrii, nu ai ajuns in timp incepe circul… ( pai sefu, boss, ai intarziat…nu mai poti intra).

Asta de la primul paznic -> pai sa m**i tu boss (ca sa vorbesc pe limba ta) crezi ca am stat la cafele sau in traficul infernal? Totusi, daca nu stiai, iti aduc eu aminte: sediul vostru este in Voluntari, cam la 45-60 minute de orice loc din acest oras.

2) Sa zicem ca ai reusit cu brio sa treci de paznic ( hourraaaayyyy) si te asezi la o coada. Dupa noroc poti avea intre 0 si 15 masini in fata ta, desi totul este programat minutios si telefonic. Iti vine randul cam intr-o ora,doua si ajungi cu masina in hala. Aici vei parca la standul modern de verificare demn de epoca preistorica.

IMG_1336

Niste calculatoare vechi. Vine un “angajat” care vorbeste cu tine in functie de ce masina conduci: boss, bossulica, sefu, ce e ba cu asta, ce vrei sa-i faci, tu crezi ca mai ia asta rar-ul, cat mai merge sefu una d-asta, moama ce misto e, si variatiuni pe aceeasi tema. (poate doar am nimerit eu la angajatul gresit)

3) Ai terminat si in hala si crezi ca ai scapat? NU, urmeaza coada de la casierie unde te vei distra din nou copios.

IMG_1337

Toata lumea e nervoasa, si are impresia ca cel de langa el se baga in fata. Mergi la inginer cu chitanta, iti da cheile de la masina si te invita in sala de asteptare. Acolo vei astepta intr-o caldura insuportabila sa te strige in scarba unul dintre angajatii care redistribuie documentele. ( 90 de minute mai tarziu ai si actele in mana.)

 

Ca sa poti trece mai usor prin RAR trebuie sa: ai borseta gen politist, sa vorbesti afacereza, bosseza sau orice limba inrudita cu aceste dialecte.

 Aici nu se respecta decat prioritatea de jmecher sau de samsar vechi.

 

Am luat decizia sa scriu despre RAR deoarece pur si simplu mi se pare unul dintre cele mai corupte si mai infecte institutii din Romania. Inginerii se cunosc cu samsarii, masinile sunt trecute si evaluate in bataie de joc si legea este aplicata doar cand vor ei.

Mult success RAR si sper ca dupa ce se va lasa si aici cu ceva arestari si dupa ce vor mai trece 5-10 ani de zile sa ajungem si noi ca in tarile civilizate unde un RAR o schimbare de numere si talon se face in maxim o ora si in aceeasi cladire.